انجمن های گفتگوی بهبودی

Please login or register.

لطفا برای ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید
جستجوی پیشرفته  

اخبار:

برنده و بازنده


یک برنده همیشه جزئی از جواب من است                                              یک بازنده همیشه جزئی از مشکل من است.
یک برنده همیشه برنامه ای دارد                                                           یک بازنده همیشه عذری دارد.
یک برنده همیشه می گوید اجازه بدهید کمک کنم                                     یک بازنده همیشه می گوید کار من نیست.
یک برنده همیشه جواب هر مشکلی را می بیند                                        یک بازنده همیشه مشکل هر جواب را می بیند.
یک برنده همیشه می گوید : ممکن است مشکل باسد اما امکانش هست     یک بازنده همیشه می گوید : ممکن است امکانش باشد اما خیلی دشوار است.
.
قانون #62



ایام ، پیامهای روز و خبرهای مهم تالار

یادمان باشد :
اگر خطای گذشته را نمی توان جبران کرد ،دست کم اثر آن را با مهربانی در حق کسی دیگر می توان کمرنگ و کمرنگتر نمود . زیرا امروز ما فهمیده ایم که : کردارمان است که چرخه تقدیرمان را به حرکت در می آورد .

.
به خاطر دارم زمانی که در اوج نا امیدی به سر می بردم خداوند مرا با یکی از برنامه های دوازده قدمی آشنا کرد و در این راه مسیر زندگی ام تغییر کرد.
بدون شک یکی از دلایلی که باعث پایبندی من در این داستان شد ،  نبود هیچگونه انگیزه انتفاعی در افراد قدیمی تر بود . در ابتدا با بدبینی، اندکی بعد با شک و تردید و تعجب و در انتها با درک اینکه اینجا با تمام دنیا متفاوت است با این مسئله روبرو شدم. برنامه به من روشی ساده اما نه چندان آسان را پیشنهاد کرد و در گام پایانی مرا موظف به رعایت مسائل مطرح شده در یازده گام قبلی نمود و متعهد به رساندن این پیام به آنانیکه درد می کشند و در انتظار راهی برای درمانند. پس از چندی با یکی از روشهایی که برای رساندن این پیام توسط تعدادی از همدردانم در محیط های مجازی راه اندازی شده بود آشنا شدم. مهمترین مسله ای که در روزهای اول با آن روبرو بودم احساس عدم امنیت در این مکانها بود چرا که رعایت ستنها در این محیط بسیار مشکل و عملا غیر ممکن به نظر می رسید پس از چندی دریافتم حضور خداوند در این مکان مثل بقیه جاها پر رنگ است و او به گونه ممکن هدایتگر ماست. افرادی که به این مکان می آیند مثل افرادی که به جلسات می ایند رنج کشیده اند و مورد عنایت خداوند، خدمتگزاران نیز وظایف سنگینی به عهده دارند و در مورد خدمتگزارن این تالار تا آنجا که بنده مطلعم یهترین تلاش را برای حفظ امنیت تالار می نمایند.

باستحضار کاربران عزیز می رساند گزارشهائی در مورد ارسال پیغامهای خصوصی غیر مرتبط از سوی بعضی از کابران به خدمتگزاران تالار رسیده است... امنیت تالار و کم کردن هزینه خسارات احتمالی به کابران مهمترین دغدغه خدمتگزارن تالار می باشد و در صورت تکرار این موضوع حساب کاربری، کاربر متخلف حذف می گردد.

اما در پایان و خطاب به همه عزیزان، اعتماد یکی از اصول زیربنائی بهبودی است اما ما باید بدانیم که در زمان و مکان مناسب به افرادی که احساس می کنیم زیربنای روحانی محکمی در زندگیشان دارند اعتماد کنیم.
.
اوایل فکر می کردم به همه افرادی که 12 قدم رو کار کردند چه زن و چه مرد می تونم اعتماد کنم. فکر می کردم کسی که مُهر 12 قدمی رو خورده یعنی انتهای اعتماد ولی :
بعدها فهمیدم که اینطور نیست. درسته که 12 قدم اصول روحانی هست که به هر انسانی کمک می کنه تا روحانیت رو توی خودش پرورش بده، اما واقعیتش این هست که باید این اصول رو زندگی کرد نه اینکه فقط آنها رو آموزش دید.
فهمیدم که بیماری ما انسانها به شکلهای مختلف خودش رو نشون می ده و انکار و توجیه یکی از قوی ترین قسمتهای اون هست. متوجه شدم که این من هستم که به دیگران اجازه می دم که از من سوء استفاده کنند و احساسات من رو به بازی بگیرند.
فهمیدم که من هم باید اصولی رو رعایت کنم و حواسم به دورو برم باشه، چشمهام رو باز کنم و مسئولیت اعتماد رو به گردن دیگران نندازم، حماقت و بی ملاحظه گی به خرج ندم و بعد اسمش رو اعتماد بزارم و در انتها توقع داشته باشم کسی از این نوع اعتماد (بی مسئولیتی) من سوء استفاده نکنه.
ضمن اینکه متوجه شدم :
اعتماد یکی از اصول زیربنایی برای زندگی می باشد. در صورتی که هیچ گونه اعتمادی در بین انسانها وجود نداشته باشد هیچ انسانی نمی تواند از انسان دیگر برای دریافت کمک یاری بگیرد.
در انجمنهای 12 قدمی انسانهای درد کشیده ای وجود دارند که عجز آنها در مقابل نقصهایشان آنها را به اینجا کشیده است. 12 قدم به انسانها کمک می کند تا اصول روحانی را دریافت کرده و در جهت کاهش نقصهای خود گام بردارند. هنگامی که ما در قدم 4 شروع به نوشتن ترازنامه می کنیم بعد از مدتی متوجه می شویم که این خود ما بوده ایم که وسایلی فراهم کرده ایم تا دیگران از اعتماد ما سوء استفاده کنند.
در بسیاری از زمانها ما می خواستیم که مسئولیت کارهای خود را به عهده نگیریم و این اشتباهات رو به گردن دیگران بیاندازیم. ما می خواستیم به همان گونه که راحت تر هستیم (بدون تلاش و تفکری) کاری رو انجام بدهیم و در انتها اگر نتیجه متناسب با خواسته ما نبود، دیگران را محکوم می کردیم و می گفتیم آنها از اعتماد ما سوء استفاده کردند، آنها رفتار صادقانه ما را ندیدند و... . اما یادمان رفته بود که این خود ما بودیم که برای فرار از کوچکترین تنش همه چیز را به دیگران واگذار کرده بودیم، ما سعی نمی کردیم خودمان رو به زحمت انداخته، احساساتمان رو کنترل کنیم، دعا کنیم تا راه درست را دریابیم، ما فقط می خواستیم راحت باشیم.
و در انتها باید توجه بشود قرار گرفتن برچسب 12 قدمی بر روی یک فرد به معنی این نیست که آن فرد خالی از نقص شده و ما احساس کنیم که می توانیم بدون در نظر گرفتن بسیاری از اصول به آن فرد اعتماد کنیم. این اعتماد چیزی جزء حماقت نیست و دوباره ما را در چرخه ای از رنجش می اندازد، رنجشی که ما مسئولیت رفتار اشتباه خودمان را به گردن 12 قدم انداخته ایم.
.
اینها تجربه هایی بود که من بدست آوردم
.
خدمتگزاران انجمنهای گفتگوی بهبودی

نویسنده موضوع: شادی در تنهایی..  (دفعات بازدید: 876 بار)

pari

  • کاربر فعال
  • ***
  • امتیاز: +138/-2
  • آفلاین آفلاین
  • ارسال: 728
شادی در تنهایی..
« : 25 اكتبر 2010، 10:57:31 am »

شادی در تنهایی


 1 - شروع
آدمی به هزار و یک دلیل ممکن است تنهای تنها شود، از سقوط هواپیمای شخصی شما در جزیره ی متروکه گرفته تا احساس تنهایی پس از ترک عشق. توصیف احساس تنهایی شاید در کلمات نگنجد. گاهی هم قادر به بیان احساسات خود برای هیچکس نیستیم از این رو احساس تنهایی عجیبی میکنیم. اما این دلیل بر ناراحتی شما نیست. پس اگر آماده ی ترک تنهایی هستید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

بررسی شرایط
- در این مرحله فقط یک دقیقه به بررسی دلایل تنهایی خود بپردازید و به دنبال راه حل برای خلاصی از این موضعیت نباشید. برای مثال شاید به دلیل آگروفوبیا یا مشکل بدنی یا ناراحتی پس از شکست عشقی و همان طور که در ابتدا گفتم شاید به دلیل سقوط هواپیمای شخصی شما در جزیره ی متروکه ی باشد. بازهم تاکید میکنم دنبال راه حل نباشید، فقط شرایط را خوب بررسی کنید.

شروع
- به چند سرگرمی که از انجام آنها خیلی لذت میبرید بیشتر بپردازید. این راه حل با توجه به شرایط شما قادر تغییر است، برای مثال بر اساس شرایطی که در آن هستید میتوانید بافندگی، خیاطی، پرورش قارچ، نقاشی، طراحی، نویسندگی و هزاران هزاران سرگرمی دیگر را انتخاب کنید.

- موسقی گوش کنید. گوش کردن به موسقی یکی از بهترین روشها برای تغییر و شتاب دادن به احساسات است، هزاران هزار سایت انلاین دانلود موسیقی، ایستگاه رادیویی، شبکه های ماهواره ی موسقی وجود دارند، پس در هر مودی هم که باشید آهنگ مورد نظر شما در همین لحظه از یکی از این شبکه های در حال پخش شدن است. گروه موسیقی مورد علاقه ی خود را پیدا کنید و سعی کنید آهنگ های آنها را حفظ کنید. به موسیقی فقط گوش ندهید، بلکه از آن یاد بگیرید.

- مطالعه کنید، منظورم مقالات علمی یا مجله ماشین و ساناز سانیا نیست، داستان های معروف دنیا را مطالعه کنید. کتاب هایی که جوایز بزرگی برنده شده اند. با اینکار حتی اگر ساعت ها هم تنها در گوشه ی از اطاق خود نشسته باشید، بین برگه های کتاب در دنیای کتاب هستید.

- عضو ماهنامه ی مورد علاقه ی خود شوید. هزاران هزار مجله در سال چاپ میشوند، پس حتما در مورد موضوع مورد علاقه ی شما مجله چاپ میشود، اگر روزنامه فروشی مجله ی مورد نظر شما را ندارد، هزاران هزار مجله ی الکترونیکی در دنیا وجود دارند، عضو آنها شوید.

- عضو گروه های گفتگوی اینترنتی باشید، هرکسی با روش خود حتما دوستان زیادی پیدا خواهد کرد، گاهی با همین روش بین افرادی که کیلومترها از هم دور هستند دوستی ها عمیقی به وجود می آید.

- درباره ی زندگی خود بنویسید. به نظر من این کار یکی از بهترین روشهای جلوگیری از فرو رفتن در مرداب تنهایی است. بعد از مدتی با نگاه به نوشته های قبلی خود، پی به افت و خیزهای خود خواهید برد، واقعا این تجربه را از دست ندهید.


2 – پایان

نکاتی که برای زنده ماندن ما لازم هستند را  یاد آوری میکنیم. پس اگر میخواهید زنده بمانید ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

دلایل زیادی برای تنها شدن فردی وجود دارند، چه تنهایی واقعی و چه احساس تنهایی برای بسیاری از ما یکی از آزاد دهنده ترین مسائل است. با کمی مطالعه ی وبلاگها همه ی ما پی به دردی عمیق در وجود خود میبریم، دردی که شدیدا نیاز به تنهایی را فریاد میزند و به دلیل اعتیاد ما به زندگی جمعی به دردی کهنه تبدیل شده است و فکر تنها بودن از بدترین کابوس ها هم برای ما وحشت اورتر جلوه میکند.

راهکارها:

1. فهرست نیاز های روزانه: در این شرایط کسی برای ما غذا آماده نمیکند، زمان نهار و شام را یاد آوری نمیکند و هزار و یک کار بر عهده ی خود ما هستند. پس برای زنده ماندن خود شما باید دست به کار شوید، فهرستی از کارهای اجباری روز خود تهیه و طبق آن به اصلیترین نیازهای خود رسیدگی کنید.

2. حیوان خانگی: در یکی از مطالب اول وبلاگم ( بند 17 مطلب شادی در سختی ) بندی در مورد مزیتهای نگهداری از حیوان خانگی نوشته ام. برای بعضی نگهداری از سگ یا گربه غیر ممکن است، حتی ماهی هم میتواند در حکم حیوان خانگی شما باشد یا حتی یک گیاه خواص.

3. ورزش: ورزش روزانه را جزئی روزمره ی خود کنید. من واقعا نتایج ورزش روزانه را در زندگی خودم حس کرده ام، حدود یک سال پیش تصمیم گرفتم برای همیشه ورزش کنم از اینرو هر روز یک تا دو ساعت ورزش میکنم ( بند 1 زندگی متعادل ). تمامی برنامه ی روزشی روزانه شامل چهار بخش اساسی میشوند: حرکات کششی، تمرکزی، حافظه ی و قدرتی. حتما تمام این بخشها را در نظر داشته باشید.

4. انضباط: موهای سر خود را کوتاه کنید، ریش خود را بتراشید، نه برای زیبا جلو کردن برای دیگران، بلکه با این کار در مورد خود بهتر فکر میکنید. لباس های زیبا بپوشید، موهای خود را مرتب نگهدارید و دوبار در روز مسواک بزنید. هر کاری که فکر میکنید مناسب است انجام دهید.

5. غذای های سالم: برای خود میز شام بلند و بالای بچینید و از غذای خود لذت ببرید، تنها بودن دلیل بر درست زندگی نکردن نیست. کمتر غذاهای را در یخچال یا فریزر نگهدارید. غذای تازه و سالم مصرف کنید.

6. تلویزیون: یکی از ویژگی های عصر ارتباطات همین است، هرگز تنها نیستیم. البته شاید در منطقه ای که شما هستید دور از دنیای ارتباطات باشید، خب این فقط یک پیشنهاد بود تا این فرصت را از دست ندهید.

نکات:


• سیکل های مشخص: سر ساعت بخوابید یا سر ساعات مشخصی قدم بزنید. هر چقدر زندگی انسان سیکلهای مشخص بیشتری داشته باشد، بدنی سالمتر و سر حالتر خواهد بود و عقل سالم در بدن سالم!

• محیط زندگی خود را تمیز و زیبا نگهدارید و در اطاقها از لامپهای پرنور استفاده کنید.

• پنجره های را باز کنید تا کمی هوای تازه وارد شود و به ریه های خود را پر از هوای تازه کنید. پرده ها را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد خانه شود.

تذکرات:

• زندگی تنهایی و فردی به معنی قطع ارتباط با دنیای خارج نیست، همیشه شماره های اضطراری را در دسترس داشته باشید.

• هر چیزی هم که پیش آمده باشد، شما نباید برای آسانتر جلوه کردن شرایط به خود از مواد مخدر استفاده کنید. وقتی این مواد اثر خود را از دست میدهند، بیشتر باعث ناراحتی شما میشوند. علاوه بر این ممکن است بسیار شدید به آنها معتاد شوید.
خارج شده است
تنها شیطانهایی که در جهان وجود دارند،آنهایی هستند که در قلب های ما به جست و خیز مشغولند.در آنجاست که باید بجنگیم.
"مهاتما گاندی"
 

این صفحه در 0.059 ثانیه 27 نمایش داده شد.